تحویل فوری سایا خودرو (3)

کلاس مرسدس با توجه به تکامل بیشتر نسبت به کلاس ، همچنان سبک و سیاق معروف به سبک” ساندویچی ” مدل مفهومی خود را حفظ کرده است. این خط تولید از بنز به ساخت خودروهای سایز بزرگ لوکس معروف است. نباید برای خودروهای با سیستم ترمز استفاده شود. این نوع گیربکس با سیستم پولی و تسمه کار میکند و مخروطهایی در هر پولی وجود دارد که از طریق تسمه به یکدیگر ارتباط دارند و با حرکت خود باعث کاهش یا افزایش شعاع تسمه زنجیری میشوند و به این ترتیب نسبتهای دنده تغییر پیدا میکند. گیربکس ها به مجموعه ای از چرخ دنده ها و بدنه آن ها اشاره دارند که بیشتر در خودروها یافت می شود. دناپلاس از نظر طراحی ظاهری و آپشنها تغییراتی یافت و بهتر شد. رانندگی را آغاز میکنیم؛ شروع حرکت با اندکی تاخیر همراه است و وقفه اولیه گیربکس در کنار لگ توربو دست به دست هم دادهاند تا در آغاز با یک تاخیر اعصاب خوردکن مواجه شویم؛ البته پس از این درنگ کوتاه اوضاع به یکباره تغییر میکند و شتابگیری فیدلیتی پرایم به شکل محسوسی بهتر میشود. تولید خودروهای این کلاس از سال 1953 در کارخانه بنز آغاز شده و 5 نسل آن به فروش جهانی رسیده است. ​​​​ ​!


خودرو فیدلیتی تولید این خودرو از 35 سال پیش آغاز شد و بنابر این قدمت تولید آن طولانی است. از آنجا که شرکت ایران خودرو حق طراحی و توسعه محصولات جدید بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ را داشت، بنابراین تصمیم گرفت ابتدا مدل ایرانی شده پژو ۳۰۱ را به بازار بفرستد اما در نهایت این قصد خود را کمی تغییر داد و بر آن شد تا یک نسخه فیسلیفت از پژو ۳۰۱ را با نام متفاوت پیش روی مشتری ایرانی قرار دهد که حالا نتیجه آن را در بازار به اسم تارا میشناسیم. تا سال 2011 در خط تولید باقی ماند و در سال 2012 یک مدل کوپه از کلاس جایگزین آن شد. این خودرو با کمی جراحی و فیسلیفت به کلاس تغییر ماهیت داد. هر گاه در کنار هر حرف اصلی مرسدس حرف را ببنید، نشانه لوکسبودن و بزرگتر بودن آن خودرو خواهد بود. کلاسهای اصلی بنز با یک یا دو حرف به نمایش درمیآیند و کلاسهایی که سه حرف را در طبقهبندی خود دارند، گونههایی مشتق شده از دو کلاس متفاوتاند. قطعهای است که از دو جهت شیار دارد و از یک سمت ماهک در یکی از این شیارها قرار گرفته و موجب حرکت آن میشود و از جهت دیگر در جعبه دنده برنجی و یاتاقان در شیار دیگر آن قرار میگیرد و دنده انتخاب شده وارد مدار میشود.​​​.


گیربکسهای دستی نیاز به درگیری کلاچ با موتور که با فشار پدال آن توسط راننده صورت میگیرد دارند. تمام شرایط ویژهای که برای فروش ماشینهای داخل اعم از تولیدات ایران خودرو یا سایپا به صورت اقساطی در نظر میگیریم، عینا برای عرضه ماشینهای مونتاژی یا وارداتی در نظر گرفته میشود. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعتهای مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اصلیترین وظیفه گیربکس را باید ایجاد تعادل میان سرعت و نیرو دانست. گاهی فقط یک توقف بهموقع، درست و بدون مشکل است که میتواند شما را از آسیب و تصادف دور کند. در روغنهای تک درجه یا مونو گرید، فقط یک عدد داریم که از صفر شروع میشود و به ۶۰ میرسد. صندلی راننده در شاهین ۶ حالته و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته است و تغییر حالت به صورت مکانیکی انجام میشود. حالت نیز مخصوص دنده خلاص است. نسل دوم این کلاس نیز در سال 2011 در مدلهای دیزلی و بنزینی ارائه شد. در سال 2014 نیز شاهد ورود آخرین نسل از این خودرو به بازارهای جهان بودیم. این کلاس سدانی است که از کوپههای مشتق شده و به دلیل مشخصات و گزینههای ویژه که از کلاس قرض گرفته، این حرف را نیز یدک میکشد.


شماره سه رقمی روی هر خودرو حجم موتور را نشان میدهد. از طرفی چینیها برآورده کردن نیازهای بازار جهانی را بهخوبی یاد گرفتهاند، همین امر باعث صرفه جویی در هزینه تولید میشود. مرسدس در این کلاس سدان فول- سایز را ارائه داد و پس از آن مدلهای کوپه کلاس E وارد بازار شد. کلاس B بنز همواره یک طراحی به نسبت جعبهای شکل را از آن خود کرده و به دلیل ارتفاع بیشتر، فضای پای بزرگتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. سازمان مستقل ارزیابی خودروهای اروپا یا همان Euro NCAP این خودرو را یک مینیون چندمنظوره اجرایی در رده سابکامپکتها عنوان کرده که از سال 2005 در کارخانه آلمانی مرسدس تولید شده معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود است. سایپا شاهین را در دو تیپ لوآپشن (شاهین ) و فولآپشن (شاهین ) تولید کرده است. از اوایل سال 2018 نیز بنز تصمیم گرفت نسل چهارم کلاس خود را برای اولین بار در آمریکا و کانادا به فروش برساند. کلاس در ابتدا در قالب یک سدان و استیشن دیده شد اما در سال 2000 نسخههایی از فستبک کوپه این خودرو نیز ساخته شد. شماره سه رقمی روی هر خودرو حجم موتور را نشان میدهد. بنابراین متوجه شدیم. که جعبه دنده با تغییر ضریب دنده ، قدرت گشتاور و دور موتور را به صورت لازم تغییر میدهد. ᠎​&;.