مقایسه پژو پارس با شاهین مجله همراه مکانیک

همه چیز در مورد جعبه گیربکس خودرو - مجله همراه مکانیک ABS و عناصر کنترل کشش به آب و ذرات کوچک در مایع آلوده حساس هستند، بنابراین همیشه باید روغن ترمز خود را قبل از اینکه این قطعات گران قیمت خراب شود عوض کنید. بهتر است از مخلوطکردن دو نوع روغن خودداری کنید. البته این نوع اتومبیل ها هیچگونه مصرفی ندارند و به سرعت خراب می شوند. گیربکس منوتیک یا نیمه اتومات یکی دیگر از انواع گیربکس خودرو است و بدین صورت عمل میکند که تعویض دنده برای راننده بسیار کارآمدتر از نوع دستی است و به صورت اتومات انجام میشود اما راننده به صورت دلخواه میتواند دندهها را زیاد یا کم کند که با استفاده از پدال شیفتر تعویض دنده انجام میشود که در انواع مختلفی دسته بندی میشود. تفاوت آنها با گیربکسهای خودکار و دستی در این است که عمل تعویض دنده به صورت خودکار انجام میشود اما به راننده امکان کم و زیاد کردن دندهها به صورت دلخواه را میدهد. از این رو با وجود اینکه سایپا شاهین زیباتر است، اما مشتریانی که به شاسی بلندها علاقه دارند، به خرید شاهین تمایلی نخواهند داشت. بهطورکلی، هیچکدام از این خودروها برای خرید گزینهٔ مناسبی نخواهند بود و هردو از کاستیهای فراوانی رنج میبرند خصوصاً اگر آنها را با نمونههای همقیمت جهانی مقایسه کنیم. ᠎​​​​​!


خودرو فیدلیتی

ماشین با سرعت مطمئن به عقب حرکت خواهد کرد. باید مطمئن شوید که وضعیت روغن ترمز خود را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تغییر میدهید به این ترتیب سیستم ترمز میتواند به نرمی کار کند. بعضی از رانندهها هم میگویند که رانندگی با تارا شما را خسته نمیکند؛ بنابراین با خرید تارا میتوانید مطمئن باشید که در سفرهای جادهای میتوانید نهایت لذت را ببرید. با این حساب اگر قصد خرید یکی از این دو را دارید و یا به هر ترتیبی میخواهید نقاط قوت و ضعف این دو سدان خانوادگی را نسبت به هم بیشتر شناخته و بفهمید شاهین بهتر است یا پژو پارس ، مطلب مقایسه پژو پارس با شاهین از مجله خودرو همراه مکانیک را از دست ندهید. ظاهر مدرن و قابل قبول فیدلیتی یکی از بزرگترین مزیتهای این خودرو است. جنس روکش صندلیها و تودری از چرم مرغوب است و صندوق عقب آن نیز از فضای مناسبی برخوردار است. متاسفانه در این خودرو به اندازه کلاس اس خبری از رویاپردازی و تکنولوژیهای آینده نگرایانه نیست اما هیوندای سعی داشته است تا با استفاده از المانهای مشترک نظیر کنسولهای مرکزی جلو و عقب و ایجاد فضای نشیمن 4 نفره، حس لوکسگرایی و رانندگی به سبک شوفر را در این خودرو پیاده سازی کند. ​​​!


فرض کنید خودرویی فاقد گیربکس باشد و خروجی موتور و چرخ های آن با نسبت 1 به 1 به هم وصل باشند. کلاس های مختلف بنز در انواع و با موتورهایی تا 8 سیلندر و با توانی بیش از 500 اسب بخار به بازار عرضه شده ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود است. رنو ساندرو البته در مدلهای مختلفی روانه بازار شده که هر یک از مدلهای آن آپشنهای مختلفی دارند و به همین دلیل در زمان خرید باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. بی ام و با سری 7 خود وارد بازار خودروهای لوکس و تشریفاتی شده و بنز سری 500 خود را معرفی کرده است. همچنین دمای جوش روغن ترمز با افزایش سن آن کاهش مییابد و با ذرات ریز آلوده میشود. تکههای ریز لاستیک، زنگ زدگی و سایر آلودگیها با بدتر شدن اجزای سیستم ترمز به مرور زمان میریزند و میتوانند به روغن ترمز وارد شوند. بااینحال، بهطورکلی در بخش تجهیزات برتری با شاهین خواهد بود. بنابراین جذابیت و زیبایی شاهین حاصل کار تیم طراحی سایپا نیست و تا حدودی به وجود منابع دیگری نیز ارتباط دارد. وقتی این سیال کثیف شود، کارایی خود را از دست داده و باعث از کار افتادن ترمزهای شما میشود.


وقتی سیستمهای و کنترل گریپ فعال میشوند، گرمای تولید شده سیال را تخریب میکند. فشار هیدرولیک بر روی پیستونها برای تولید نیرو عمل میکند. نیرو به پیستون در سیلندر اصلی اعمال میشود. سیلندر اصلی روغن ترمز را تحت فشار قرار میدهد و آن را به سیلندرها و کالیپرهای چرخ میفرستد. اگرچه ABS و کنترل مومنتوم به سیستم ترمز تمیز متکی هستند، گرمای تولید شده توسط این سیستمها عمر روغن ترمز شما را کاهش میدهد. تعویض روغن ترمز به شما کمک میکند تمام روغن ترمز قدیمی و کثیف را از دستگاه خود پاک کرده و آن را با مایع تمیز و جدید جایگزین کنید. این خودروها با خودروهای ورزشی تفاوتهای بسیاری دارند و آن قدر محبوب و پرتوان هستند که برایشان یک کلاس جداگانه در مسابقات رالی در نظر گرفته شده است. در خودروهای دنده دستی معمولا به هنگام حرکت به سمت جلو، دنده عقب قابل درگیر شدن نیست (یا برعکس) مگر آن که سرعت خودرو بسیار کم باشد. عمر این گیربکسها بهنسبت نمونههای دستی کمتر بوده و احتمال خرابی آنها بیشتر است.